OM ORAKEL PR

Orakel PR har lång erfarenhet från strategisk marknads-PR och lobbying samt ett brett nätverk inom media, politiken och många olika branscher. Vår specialitet är att kombinera kreativitet, effektivitet och säljdrivande aktiviteter. Vi drivs av mentaliteten att ingenting är omöjligt. Vi har som mål att ge faktiska och långvariga resultat istället för kortvariga kampanjer och fyrverkerier. Därför är vi noga med att lägga en strategi tillsammans med kund på vad som ska uppnås. Att vi har bred erfarenhet från olika områden och branscher gör oss inte bara kreativa utan också att vi kan ge mer effektfull rådgivning som alltid utgår ifrån att gynna kunden på bästa sätt.

Vi blir gärna en del av ert team och er extra kollega som bidrar med kreativa idéer och ställer de rätta frågorna. Vi har kunskapen och kontakterna inom politiken, journalisterna på speed dial i telefonen, full koll på Almedalsveckan, erfarenhet från att vara mitt i mediedrev, koll på trenderna inom sociala medier, textförfattning i olika kanaler och är dessutom väldigt roliga att hänga med.

Vi jobbar bara med kunder som vi tror på. Er framgång är vår framgång! Våra kunder är verksamma inom flera olika branscher och behöver hjälp med att nå ut, bygga varumärke, påverka opinion eller politiker. De kan vara allt från enskilda individer till stora börsnoterade bolag.

Hör av er för att se vad vi kan hjälpa er med [email protected].

Vi är medlemmar av det internationella PR-nätverket IPRA.

REFERENSER

“Orakel PR har lyckats plocka upp allas olika intressen i vår varumärkesförflyttning och tagit fram en vision som alla kan skriva under på och ha som riktmärke i vårt arbete.“
Marius Kublickas, grundare och vd MedSciNet
”Orakel PR har hjälpt oss med en rad olika grejer inom kommunikation och marknadsföring. Vi är väldigt nöjda med det personliga engagemang de visar och förståelse för vår bransch och säljprocess”
Patrik Camp, vd Informationsteknik
”Orakel PR är väldigt intelligenta och kreativa. Samarbetet har alltid varit på en väldigt personlig nivå där vi har roligt tillsammans.”
Peter Johansson, grundare och vd DPJ Interiör

Belle Dame, Bitoreq, Botrygg, City Dental, Eways, Fastdev, Finsk-svenska Handelskammaren, Inerventions, JCDecaux, Julian Assange, Lexbase, Malmö Chokladfabrik, Mensa International, Mensa Sverige, Nittsjö Keramik, Passagerarrederiernas Förening, Philips, Plus Function, Region Gävleborg, Reumatikerförbundet, Sanoma Utbildning, Sectra, SEKO, Starbucks, Socialdemokraterna, Sprint Bioscience, Storstockholms Diabetesförbund, Sweef, Tallink Silja, TEDxStockholm, Tempest Security, Tours of Stockholm, Tryggare Sverige, Victoria Park, Visit Karlstad, WorldVentures, med flera.

Läs några av våra case här

MEDARBETARE

Sandra Kastås, senior PR-konsult och vd

Sandra har bred erfarenhet av PR, lobbying, kommunikation, sälj och ledarskap. Hon är strategisk och kreativ och har god vana att hitta lönsamma synergier i sitt stora affärsnätverk. Sandra har varit med och drivit olika byråer, både stora internationella där hon ansvarat för Sverigemarknaden och små där hon varit delägare. Hon är utbildad masterekonom inom marknadsföring och kommunikation.

Sandra är ordförande för branschföreningen Svenska PR-företagen och är politiskt engagerad sedan flera år och har uppsamlat ett stort politiskt nätverk. Vid sidan av arbetar hon som skribent på onlinemagasinet Lyx.se, föreläser om PR och kommunikation, är konstnär och designer, har spelat teater och designat kläder och är allmänt kulturintresserad.

Sandras personlighet är nyfiken, driven och kreativ varpå det alltid händer något och hon fungerar som en idéspruta med intressanta nya vinklar och lösningar. Hon ser möjligheter i allt.

E-post: [email protected]

Mobil: +46 73 962 88 77

Felicia Weiderman, praktikant

Felicia är vår praktikant som kommer vara med oss fram till jul. Hon är en medie- och kommunikationsstudent från Stockholms Universitet som har valt att inrikta sig på reklam och PR. I sin utbildning har hon studerat allt från strategi och marknadsföring till redovisning och marknadsrätt, vilket har gett henne ett brett perspektiv inom flera områden. Studierna har bland annat gett henne god kunskap kring marknadsföringsstrategi och digital kommunikation på flera plattformar och kanaler. Hon har även ett stort intresse för sociala medier och uttrycker sig gärna både visuellt och i text.

Felicia har tidigare erfarenheter från serviceyrket där hon har jobbat både på restaurang och senare som sales advisor på H&M.

Hon är en glad, målinriktad och nyfiken person, vilket innebär att hon aldrig tackar nej till nya utmaningar. Några av hennes större intressen är inredning, politik och skrivande, något hon gärna ägnar sin fritid åt.

E-post: [email protected]

Mobil: +46 76 113 39 40

SAMARBETSPARTNERS

Niklas Johansson, digital strateg

Niklas har tio års erfarenhet inom digital display och programmatisk annonsering. Han är grundare och delägare av mediebyrån Dwise som Orakel PR samarbetar med. Niklas planerar och realiserar programmatiska strategier och brinner för att anamma möjligheterna inom dagens teknik. Dessa omvandlas sedan till framgångsrika digitala kampanjer genom daglig optimering och kreativt annonsmaterial.

Isabelle Larsson, webbutvecklare

Isabelle har över 20 års erfarenhet av webb- och reklambranschen, som anställd på de stora byråerna och som frilansande konsult. Nu frilansar hon under företagsnamnet Flash Fwd som Orakel PR samarbetar med. Genom åren har hon gått från design till programmering och har full koll på hur grafik och kod integreras på bästa sätt och hur användarens upplevelse optimeras. Isabelle är specialiserad på WordPressutveckling och produktion av HTML5-banners, och har jobbat med slutkunder som Svenska Spel, Axel Johnson, MediaMarkt och Kommunal.

ADVISORY BOARD

Anders Lönnberg

Anders är förvaltningssocionom, socialdemokratisk sjukvårdspolitiker och ledamot av fullmäktige i Stockholms läns landsting. Lönnberg utsågs 2018 till generalkommissarie för världsutställningen i Dubai och var innan dess regeringens nationella samordnare för Life Science-frågor i över två år. Han har varit politiskt sakkunnig i Socialdepartementet, statssekreterare, ledamot i landstingsstyrelsen, förhandlingschef på flygbolaget SAS, och förbundsdirektör i SACO. Han var även nordisk chef för public affairs i läkemedelsföretaget Novartis Sverige AB 2006–2011 och har även jobbat som PR-konsult.

 

Viggo Hangård

Viggo Hangård går i Täbys Enskilda gymnasium och är 18 år. Han har stor passion för politik och kultur där han spelar teater i Ung Teater. Viggo har även tidigare suttit i styrelsen för Ung Teaterscen och varit marknadsansvarig i ideella organisationen Fler Unga. För Orakel PR spanar han trender och bidrar med intressanta insikter kring en yngre målgrupp.

Mats Hulth

Mats Hulth har en lång politisk bakgrund som borgarråd under 15 år i Stockholm Stad, finansborgarråd under sju år fram till 1998. Han har även tidigare varit styrelseordförande i tio år för Banverket (nuvarande Trafikverket), styrelseordförande för Svenska Bostäder, Familjebostäder, SABO, Stockholms Hamnar, Stockholms energi, Stockholm Vatten Mark och Loklaiserinbsolaget, Stockholm Information Service med flera. Under tio år var han vd för Sveriges Hotell och Restaurangföretagare och vice ordförande för Svensk Turism. Idag är Mats ordförande för Offentliga Hus och styrelseledamot i Klassiska Krogar (Tennstopet och Kommendören).

Eva Brådhe

Eva Brådhe har lång erfarenhet av affärsutveckling och försäljning inom den svenska mediebranschen. Hon har haft roller som affärsutvecklingschef på Svenska Dagbladet och försäljningschef på Aftonbladet. De senaste åren har hon jobbat med flera start-ups och konsulterat större bolag inom affärsutveckling, investerarrelationer och strategiskt sälj. Hon har även ett flertal olika styrelseuppdrag.

Liv Jonsson

Liv Jonsson har lång erfarenhet av marknadsföring och PR. Som marknadschef på ett innovativt start-up-företag inom pensioner och finans var hon med och lanserade en ny digital tjänst. Hon har även många års erfarenhet som kontoansvarig på framstående PR-byråer inom lifestyle-segmentet, där hon arbetat med flera av Sveriges starkaste varumärken. Just nu utbildar hon inom yoga och mindfullness och jobbar med att stötta företag att få en välmående och mer produktiv personal.

Anders Milton

Anders Milton är läkare och har lång erfarenhet av arbete med policyfrågor rörande den svenska sjukvården. Milton har lett ett antal statliga utredningar, bland annat rörande den svenska psykiatrin, samhällets arbete med hiv och aids och hur Sverige skall få fler organdonationer. Han har tidigare bland annat varit ordförande och vd för Sveriges läkarförbund, ordförande för Saco, Svenska Röda korset, Folk och Försvar och World Medical Association. Milton är ordförande i styrelsen för Uppsala Monitoring Centre, Stiftelsen Europaskolan i Strängnäs, Vironova AB, Immune System Regulation AB samt Stiftelsen Motivationslyftet och ledamot i styrelsen för stiftelsen Star for Life. Han var även ledamot i den katastrofkommission som regeringen tillsatte efter tsunamikatastrofen 2004.